سیمان, مشاغل مرتبط با سیمان

فروش مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی

مصالح فروش کیست؟

یکی از بازار های پر رونق در ایران بصنعت ساختمان سازی است. از این رو اکثر مواقع شغل مصالح فروشی همیشه سود ساز بوده.
با افزایش ساخت‌وساز و همچنین بازسازی آپارتمان‌های قدیمی باعث شده نیاز به مصالح ساختمانی  افزایش پیدا کند.
درنتیجه مصالح فروشی تبدیل به یک کار سودآور شده است.
در ادامه مقاله به طور کامل شغل مصالح فروشی را برسی میکنیم…

میزان درامد فروش مصالح ساختمانی

درآمد مستقیم مغازه مصالح ساختمانی : شیوه درآمدزایی مغازه مصالح ساختمانی بر پایه فروش کالا می باشد و درامد مستقیم آن همان درآمدی است که بر اساس فعالیت اصلی این شغل بدست می آید ضریب 7 از 10 را به خودش اختصاص میدهد که این میزان درآمد این کسب‌و‌کار را جزو مشاغل درآمد بالا قرار می دهد.

درآمد غیر مستقیم مغازه مصالح ساختمانی : درآمد برخی از کسب و کار ها مثل مصالح ساختمانی نه تنها از طریق فعالیت اصلی خود یعنی فروش مصالح بدست می آید بلکه از طریق فعالیت های جانبی مثل اجاره قسمتی از کسب و کار، تبلیغات ، نوسانات قیمتی و غیره حاصل می شود.

چطور درآمد شغل فروش مصالح ساختمانی را افزایش داد؟

چند راه برای افزایش درآمد فروش مصالح ساختمانی وجود دارد:

  1. فروش انلاین : امروزه تمامی مشاغل به سمت فروش انلاین سوق پیدا کردند ، پس اگر بتوانید یک وبسایت یا از طریق شبکه های اجتماعی راهی برای فروش محصول خود پیدا کنید میتوانید با افزایش فروش تون درآمد خودتان را هم افزایش بدهید.
  2. ارزان بخرید : مصالح فروشی یک کسب و کاری هست که کالا از خودش نیست و باید کالایی که میخواهد به فروش برساند را خریداری کند(تولید نمیکند) پس یکی از بهترین راه ها این است که بتواند در خرید خود دقت بیشتری داشته باشد و از این روش هزینه های خود را کم کند تا حاشیه سودش بالا برود.
بهترین سیمان برای مصالح فروشان این قابلیت را فراهم کرده که قیمت سیمان های مختلف را با هم مقایسه کنند و بهترین قیمت را انتخاب کنند.

جهت مشاهده قیمت انواع سیمان ها میتوانید به صفحه ی قیمت روز سیمان مراجعه کنید

مصالح ساختمانی

سیمان و آجر همیشه یکی از پر فروش ترین محصولات شغل مصالح فروشی ب حساب می آید و اهمیت زیادی برای سود آوری این کسب و کارها دارد. اگر مصالح فروش بتواند بازاریابی خوبی برای این دو کالا خود داشته باشد به دلیل مصرف زیاد این کالا ها میتواند جهش و رونق خوبی در بیزینس خود اتفاق بیاندازد.

چه سیمان هایی به درد مصالح فروش میخورد؟

سیمان تیپ 2
سیمان تیپ 325-1
سیمان تیپ 425-1
سیمان تیپ 5
سیمان پوزولانی
سیمان سفید

 

صنعت ساختمان

به طور کلی رشد قیمت تمام شده در صنعت ساختمان تحت تاثیر سه عامل اصلی زمین ، مصالح و دستمزد است.

مصالح ساختمانی نیز عمدتا ازمعادن و منابع طبیعی تامین می گردد و علاوه بر محدودیت مقدار در سطح جهان ،همچنین وجود هزینه های رو به افزایش استخراج مواد اولیه ، حمل مواد اولیه تا کارخانه ها ، اعمال فرایند تبدیل و تولید در واحد های صنعتی، بسته بندی و حمل مجدد به محل اجرای پروژه ها باعث ایجاد هزینه های سربار و روند صعودی قیمت آن می گردد. نکته دیگر تنوع مصالح مورد نیاز از صفر تا صد ساخت یک ساختمان است همانظور که در پایین توضیح داده شده این تنوع در تخصص و مجریان ساختمان نیز وجود دارد

هزینه های دستمزد و نیروی کار در یک چرخه  متاثر از قیمت مصالح و قیمت  تمام شده ساختمان دراین  صنعت است. تنوع تخصص در این خدمات بسیار زیاد است از مجریان فنداسیون و اسکلت تا بخش بنایی، گچ کار ، آجر کار ، کاشی کار، برق کار،مجری تاسیسات ، نقاش و بسیاری تخصص دیگر.

در ایران، در پنج دهه اخیر صنعت ساختمان با فراز و نشیب هایی اما همواره در رونق بوده است. در بخش دولتی مقدار عمده ایی از درآمد های صادرات نفت در حوزه راه سازی، سد سازی ،ابنیه و ساختمان هزینه شده است و در بخش خصوصی نیز با توجه به سود دهی نسبتا مناسب، سرمایه های سرگردان به سمت ساخت و ساز ساختمان های مسکونی کوچک و متوسط یا پروژه های تجاری و اداری بزرگ سوق یافته است.

در پی نوسانات در بازار ارز بسیاری از بخش‌های اقتصادی تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و مصالح ساختمانی نیز متاثر از آن بوده است. محصولات فلزی اعم از تیرآهن و میلگرد، سیمان و کلیه مصالح وابسته به مواد شیمیایی مانند فوم های پلی اتیلن ، یونولیت ، انواع چسب و افزودنی های بتن نسبت به مصالح بومی مانند شن ، ماسه و گچ تاثیر بیشتری داشته است.

مصالح ساختمانی به چه روش هایی به فروش می‌رسد:

  • مغازه‌های کوچک، از ۲۰ تا ۵۰ مترمربع به‌علاوه یک انبار تقریباً در همان منطقه.
  • فروشگاه‌های بزرگ‌تر، تا ۲۰۰ مترمربع مساحت کل، سطح چیدمان مصالح در این مورد می‌تواند ۱۰۰-۱۲۰ مترمربع باشد. در چنین فروشگاهی می‌توان ده‌ها گروه محصول را ارائه داد.
  • فروشگاه‌های بزرگ ساختمانی با فضای از ۱۰۰۰ مترمربع و امکانات انبارداری گسترده. در چنین فروشگاهی معمولاً حداقل ده بخش وجود دارد که می‌توانید تقریباً هر آنچه را که برای تعمیر و ساخت‌وساز نیاز دارید پیدا کنید.

معایب فروشگاه مصالح ساختمانی

    1. فروشگاه مصالح ساختمانی نیاز به سرمایه اولیه زیادی دارد
    2. تنوع کالا و محصولات در این شغل بسیار زیاد است و در سطح پایین باید قسمتی از کار و محصولات رو ارائه دهید در غیر این صورت حجم کار بسیار بالا می‌رود
    3. راه‌اندازی فروشگاه مصالح ساختمانی نیاز به یک یا چند پرسنل ثابت دارد
    4. ساعت و فشار کاری زیاد است
    5. سرمایه در گردش بالایی نیاز دارد
    6. مکان فیزیکی بزرگی نیاز دارد

منبع

 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “فروش مصالح ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *